Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20
  1. #1

    Domyślnie Stałka 50mm 1.8 czy warto się szarpnąc na 1.4 ?

    Witam,

    Każdy wie jaka jest różnica ale czy na pewno warta jest tej ceny? Macie jakieś doświadczenia z jednym i drugim obiektywem, a jezeli 1.4 to AF czy nowszy AF-S ? Chciałbym kupic już taką docelową stałkę portretową.

    tkisiel

  2. #2

    Domyślnie

    Bylo o tym zylion postow.
    If (zalezy ci na bokeh i koniecznie chcesz miec 1.4)
    If (nie potrzebujesz silnika )
    50 1.4 AF.
    Else
    50 1.4 AFS
    Else
    50 1.8
    D50; F80; T 28-75 2.8; N 35 1.8; N 50 1.8; S 70-300;
    pozdrawiam marek

  3. #3

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tkisiel Zobacz posta
    Witam,

    Każdy wie jaka jest różnica ale czy na pewno warta jest tej ceny? Macie jakieś doświadczenia z jednym i drugim obiektywem, a jezeli 1.4 to AF czy nowszy AF-S ? Chciałbym kupic już taką docelową stałkę portretową.

    tkisiel
    na DX czy FX?
    FM2n, Mamiya RB67;

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PRR Zobacz posta
    na DX czy FX?
    Przepraszam że zapytam ale co ma DX czy FX skoro ktoś rozważa same 50mm i pyta o same szkła a nie puszkę w które to wepnie (czyli nie interesuje nas w co wpinamy a jedynie obracamy się w kręgu info o samych szkłach jako takich i zakładamy że autorowi ogniskowa 50mm pasuje niezależnie czym dysponuje ALE pasuje )
    Dawniej system N - obecnie L(M) + F

  5. #5
    Photoartbox
    Gość

    Domyślnie

    Jak docelowa stalka portretowa, to 85/1.4 lub 105/2 lub 135/2. Jesli koniecznie wybierac z 50-ek, to zdecydowanie 1.4 Ja wybralem AF-S 1.4 i jestem zadowolony.

  6. #6

    Domyślnie

    Że obiektyw 35/1,8, zaprojektowany co prawda pod DXa, jest dziale "szerokokątne", mogę jeszcze jakoś przełknąć, ale że 50-tka...
    Panowie pozwolą, że się przedstawię: Zdzisław Dyrman... zasadniczo...
    D700 Tokina ATX AF 17mm , T28-75/2,8, 50/1.8G, 85/1.8D, SB900
    XT-10 16-50,

  7. #7

    Domyślnie

    251kris - offtopując na allegro jest 24mm opisane jako "szeroki standard"
    Dawniej system N - obecnie L(M) + F

  8. #8

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz888 Zobacz posta
    Przepraszam że zapytam ale co ma DX czy FX skoro ktoś rozważa same 50mm i pyta o same szkła a nie puszkę w które to wepnie (czyli nie interesuje nas w co wpinamy a jedynie obracamy się w kręgu info o samych szkłach jako takich i zakładamy że autorowi ogniskowa 50mm pasuje niezależnie czym dysponuje ALE pasuje )
    Bo jeśli na FX to odradziłbym koledze jako portretówkę Ale jeśli jest zdecydowany to radzę mu poszukać wątku z zagadką "czy to 1.4 czy 1.8"
    FM2n, Mamiya RB67;

  9. #9
    Rycerz
    Gość

    Domyślnie

    poczytaj to
    i jeszcze to
    a także ten watek
    polecam!

  10. #10

    Domyślnie

    tiaaa no rzeczywiście - przyznaje sie bez bicia - była juz o tym mowa. Poczytałem i ....
    nie jestem żadnym fetyszem żeby się doszukiwac subtelności miedzy jednym a drugim ale przede wszystkim zobaczę jak dokładnie wygląda 50mm i 35mm przez mojego D90. Chodzi mi głównie o to by nie musiec uzywac lampy w umiarkowanym świetle. Być może jakieś ISO1600 i 1.8 by wystarczyły. Pewnie co by nie mówić to wiadomo, że 1.4 jest jaśniejszy a przez to droższy, a czy różnica jakości/jasności warta jest różnicy kasy (ok 800zł) to juz sprawa indywidualna.

    Kiedyś robiłem zdjęcia jeden wieczór kolegi Canonem (350D) z bardzo drogim obiektywem. Niestety nie pamiętam jaki on był, tyle tylko, że kolega zaznaczał że strasznie drogi. Uderzyło mnie, że nie ma zooma ale po chwili wcale go już nie chciałem. To była po prostu inna bajka, przy ISO400 w naprawde marnym świetle pstrykałem max 1/60. Zdjęcia robiliśmy po różnych pubach i na ulicy, nocą w Madrycie.
    I taką bajke chciałbym uzyskac z swoim D90

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •