Witam,
Każdy wie jaka jest różnica ale czy na pewno warta jest tej ceny? Macie jakieś doświadczenia z jednym i drugim obiektywem, a jezeli 1.4 to AF czy nowszy AF-S ? Chciałbym kupic już taką docelową stałkę portretową.
tkisiel
Szukaj
Witam,
Każdy wie jaka jest różnica ale czy na pewno warta jest tej ceny? Macie jakieś doświadczenia z jednym i drugim obiektywem, a jezeli 1.4 to AF czy nowszy AF-S ? Chciałbym kupic już taką docelową stałkę portretową.
tkisiel
Przepraszam że zapytam ale co ma DX czy FX skoro ktoś rozważa same 50mm i pyta o same szkła a nie puszkę w które to wepnie (czyli nie interesuje nas w co wpinamy a jedynie obracamy się w kręgu info o samych szkłach jako takich i zakładamy że autorowi ogniskowa 50mm pasuje niezależnie czym dysponuje ALE pasuje )
Dawniej system N - obecnie L(M) + F
Jak docelowa stalka portretowa, to 85/1.4 lub 105/2 lub 135/2. Jesli koniecznie wybierac z 50-ek, to zdecydowanie 1.4 Ja wybralem AF-S 1.4 i jestem zadowolony.
Że obiektyw 35/1,8, zaprojektowany co prawda pod DXa, jest dziale "szerokokątne", mogę jeszcze jakoś przełknąć, ale że 50-tka...
Panowie pozwolą, że się przedstawię: Zdzisław Dyrman... zasadniczo...
D700 Tokina ATX AF 17mm , T28-75/2,8, 50/1.8G, 85/1.8D, SB900
XT-10 16-50,
251kris - offtopując na allegro jest 24mm opisane jako "szeroki standard"
Dawniej system N - obecnie L(M) + F
tiaaa no rzeczywiście - przyznaje sie bez bicia - była juz o tym mowa. Poczytałem i ....
nie jestem żadnym fetyszem żeby się doszukiwac subtelności miedzy jednym a drugim ale przede wszystkim zobaczę jak dokładnie wygląda 50mm i 35mm przez mojego D90. Chodzi mi głównie o to by nie musiec uzywac lampy w umiarkowanym świetle. Być może jakieś ISO1600 i 1.8 by wystarczyły. Pewnie co by nie mówić to wiadomo, że 1.4 jest jaśniejszy a przez to droższy, a czy różnica jakości/jasności warta jest różnicy kasy (ok 800zł) to juz sprawa indywidualna.
Kiedyś robiłem zdjęcia jeden wieczór kolegi Canonem (350D) z bardzo drogim obiektywem. Niestety nie pamiętam jaki on był, tyle tylko, że kolega zaznaczał że strasznie drogi. Uderzyło mnie, że nie ma zooma ale po chwili wcale go już nie chciałem. To była po prostu inna bajka, przy ISO400 w naprawde marnym świetle pstrykałem max 1/60. Zdjęcia robiliśmy po różnych pubach i na ulicy, nocą w Madrycie.
I taką bajke chciałbym uzyskac z swoim D90
Skontaktuj się z nami