Close

Strona 184 z 190 PierwszyPierwszy ... 84134174182183184185186 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 831 do 1 840 z 1891
  1. #1831

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez badtorro Zobacz posta
    bez przesady
    to o czym piszesz ma zastosowanie w najlepszym wypadku do 35/1.4G oraz 50/1.4G, które są wyjątkowo słabe na tle konkurencji
    reszta stałek nikona broni się w ten czy inny sposób. Np 85/1.4G jest znacznie lżejsza od Sigmy i jako całość tworzy sensowniejszą ofertę
    Tak? A co sprawia poza wagą, że ta oferta jest sensowniejsza? Cena? Rozdzielczość? CA? Winietowanie? AF? Co poza wagą i znaczkiem Nikkor?

    50 1.4 G to przynajmniej kosztuje może z 60% tego co analogiczny art Sigmy, ale 35 1.4G i 85 1.4 G? 85 1.4 G było dobre kilka lat temu, dzisiaj konkurencja za mniejsze pieniądze bije to szkło zdecydowanie
    Ostatnio edytowane przez Xavier80 ; 14-11-2017 o 21:50
    Sony A7III + SY AF 35 1.4 + SY AF 85 1.4 + S 135 1.8 A

  2. #1832

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kurczeblade Zobacz posta

    Co złego jest w generowaniu koloru z Sigmy 35 ? :>

    750_4875 by Lukasz Sztybe, on Flickr
    To nie jest kolor z Sigmy, tylko Twoja interpretacja
    D814 | 12-300/1.4-4

  3. #1833

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Xavier80 Zobacz posta
    Tak? A co sprawia poza wagą, że ta oferta jest sensowniejsza? Cena? Rozdzielczość? CA? Winietowanie? AF? Co poza wagą i znaczkiem Nikkor?

    50 1.4 G to przynajmniej kosztuje może z 60% tego co analogiczny art Sigmy, ale 35 1.4G i 85 1.4 G? 85 1.4 G było dobre kilka lat temu, dzisiaj konkurencja za mniejsze pieniądze bije to szkło zdecydowanie
    50/1.4G to szmelc. Nawet gdyby kosztował 30% tego co Sigma Art to nie wart byłby tych pieniędzy.

    Co do 85/1.4G na tym konkretnym przykładzie deprecjonujesz znaczenie wagi, a różnica jest 2x. 595g vs 1130g.
    Do tego chyba możemy się umówić, że 85/1.4G nie jest miękkim szkłem.
    W Nikkorze konstrukcja 10 elementów optycznych w Nikkorze vs 14 w Sigmie. Przecież to ma wpływ na mikro kontrast i oddanie cieni na zdjęciu.
    Chciałbym się kiedyś dowiedzieć jakie znaczenie ma winieta w portretówce, ale jeszcze nie widziałem rozsądnych argumentów.. w każdym razie skorygowanie jej jest tak banalnie proste, że jak dla mnie chyba szkoda o tym gadać.
    No i ponownie waga.

    Wracając do tematu ART35 nie dość że jeden z najlżejszych obiektywów w klasie, to optycznie nie ma sobie równych. To rozumiem, dla mnie kozackie szkło które kiedyś na 100% będę miał.
    Ale Art 85mm czy szersze 20/24mm - dla mnie wyrok nie jest taki jednoznaczny. Jeśli komuś jest potrzebna ostrość ponad wszystko to spoko, ART deklasuje wszystko z wyjątkiem Zeissa Otusa. Ale techniczny urok zdjęcia to nie tylko ostrość, a poza ostrością 85ART jest zaledwie poprawny / waga ssie. Natomiast ART20/24 nie przyjmuje normalnych filtrów więc na dzień dobry ich zastosowanie jest ograniczone, w Nikonie natomiast mamy rewelacyjną wydmuszkę 20/1.8G -lekkie ostre i przyjemne.
    Ostatnio edytowane przez badtorro ; 14-11-2017 o 23:08
    Z6 | 35/1.8S | 50/1.8S | 70-200/4 VR

  4. #1834

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dandan Zobacz posta
    To nie jest kolor z Sigmy, tylko Twoja interpretacja
    Dlatego pytam co złego może być w kolorach które oddaje Sigma? Skoro kolor to bardzo subiektywna sprawa, którą można zmieniać dowolnie.

  5. #1835

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez badtorro Zobacz posta
    50/1.4G to szmelc. Nawet gdyby kosztował 30% tego co Sigma Art to nie wart byłby tych pieniędzy.

    Co do 85/1.4G na tym konkretnym przykładzie deprecjonujesz znaczenie wagi, a różnica jest 2x. 595g vs 1130g.
    Do tego chyba możemy się umówić, że 85/1.4G nie jest miękkim szkłem.
    W Nikkorze konstrukcja 10 elementów optycznych w Nikkorze vs 14 w Sigmie. Przecież to ma wpływ na mikro kontrast i oddanie cieni na zdjęciu.
    Chciałbym się kiedyś dowiedzieć jakie znaczenie ma winieta w portretówce, ale jeszcze nie widziałem rozsądnych argumentów.. w każdym razie skorygowanie jej jest tak banalnie proste, że jak dla mnie chyba szkoda o tym gadać.
    No i ponownie waga.

    Wracając do tematu ART35 nie dość że jeden z najlżejszych obiektywów w klasie, to optycznie nie ma sobie równych. To rozumiem, dla mnie kozackie szkło które kiedyś na 100% będę miał.
    Ale Art 85mm czy szersze 20/24mm - dla mnie wyrok nie jest taki jednoznaczny. Jeśli komuś jest potrzebna ostrość ponad wszystko to spoko, ART deklasuje wszystko z wyjątkiem Zeissa Otusa. Ale techniczny urok zdjęcia to nie tylko ostrość, a poza ostrością 85ART jest zaledwie poprawny / waga ssie. Natomiast ART20/24 nie przyjmuje normalnych filtrów więc na dzień dobry ich zastosowanie jest ograniczone, w Nikonie natomiast mamy rewelacyjną wydmuszkę 20/1.8G -lekkie ostre i przyjemne.
    Nie deprecjonuję wagi, skąd ten pomysł? Tamron waży z grubsza podobnie, kosztuje połowę, przegrywa tylko światłem, choć daje podobne rozmycie. Nie twierdzę, ze 85 1.4G jest złym szkłem, twierdzę jedynie, że w 2017 na tle konkurencji jest taki sobie i raczej odstaje, a jeżeli dodamy do tego różnicę w cenie to jest naprawdę bardzo słabo.
    Sony A7III + SY AF 35 1.4 + SY AF 85 1.4 + S 135 1.8 A

  6. #1836

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez badtorro Zobacz posta
    Natomiast ART20/24 nie przyjmuje normalnych filtrów więc na dzień dobry ich zastosowanie jest ograniczone...
    Z 20 się zgodzę, ale jaki jest problem w przykręceniu filtra 77 mm do 24 Art?
    Ja 24 uwielbiam za ostrość właśnie. 100% użyteczne 1.4

  7. #1837

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez badtorro Zobacz posta
    (...) Natomiast ART20/24 nie przyjmuje normalnych filtrów więc na dzień dobry ich zastosowanie jest ograniczone, w Nikonie natomiast mamy rewelacyjną wydmuszkę 20/1.8G -lekkie ostre i przyjemne.
    Nie chcę się czepiać wybranych fragmentów czy czegoś wyrwanego z kontekstu, ale Sigma 24/1.4 Art ma mocowanie filtra o średnicy 77mm. Poza tym waży 665g i jest stosunkowo niewielka (subiektywne zdanie) więc chyba nie jest tak źle. Bardzo fajne szkiełko, Polecam

    Jeśli miałbym wybierać między 24/1.8G a 24/1.4 Art to wybrałbym ponownie Sigmę. Natomiast w przypadku 20/1.8G i 20/1.4 Art zrobiłbym już odwrotnie - tu brałbym Nikona.

  8. #1838

    Domyślnie

    Ewidentnie rozpędziłem się z wnioskami nt ART24. Mea culpa.

    Bardziej interesuje mnie ogniskowa 20mm, niż 24. Myślałem ze to „siostrzany” design.
    Z6 | 35/1.8S | 50/1.8S | 70-200/4 VR

  9. #1839

    Domyślnie

    s24 jest mniejsza a w porownaniu do 50 arta to juz w ogole malutka jest ostrosc czy 24 czy 35 czy innych bajka, a winieta? sory ale to jedno klikniecie, a waga hmm no z 750 bez gripa sredni temat ale z 800 bajka
    d750 + d800+dk17m+dk19+ gripy newell+> nikkor 28 1.8g , Jupiter 37a, sigma 35 art, sigma 24 art, sigma 50 art, sigma 85 art +> sb910 + 400ws z aku +yn685 -> kiev 60 + sonnar 180
    https://500px.com/witoldpiotrowski

  10. #1840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez witboy Zobacz posta
    s24 jest mniejsza a w porownaniu do 50 arta to juz w ogole malutka jest ostrosc czy 24 czy 35 czy innych bajka, a winieta? sory ale to jedno klikniecie, a waga hmm no z 750 bez gripa sredni temat ale z 800 bajka
    Na etapie importu zdjęć do Lr można ustawić żeby automatycznie włączał profil obiektywu -wtedy winieta jest skorygowana dla wszystkich zdjęć bez dotykania czegokolwiek, nawet suwaka nie trzeba ruszać.
    Z6 | 35/1.8S | 50/1.8S | 70-200/4 VR

Strona 184 z 190 PierwszyPierwszy ... 84134174182183184185186 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •