PDA

Zobacz pełną wersję : konkurs, prawa, prośba o opinie



matka997
23-06-2007, 15:04
Witam

kilka razy ten temat się przewijał, ale mam pytanie w tym konkretnym przypadku. Mam serię zdjęć, które chciałbym wysłać.
i mam pytania:

1)
czy Waszym zdaniem to tania zbiórka zdjęć, czy jednak nie? Próbować szczęścia, czy to robienie w jajo? sorry za może głupie pytanie ale nie brałem nigdy udziału w konkursach i jestem zielony jak ekolog

info:

Międzynarodowy Konkursu Fotografii Górskiej
„Przestrzeń życia"

http://www.spotkania.zakopane.pl/index.php?lnk=10
Pięcioosobowe jury przyzna Grand Prix wysokości 1000 euro oraz Nagrody Główne we wszystkich kategoriach (po 500 euro). Przyznane zostaną także Wyróżnienia.

VII. Nagrody
1. W Konkursie przewidziano następujące nagrody:
a. Grand Prix (1 000 euro),
b. Nagroda Główna w kategorii Krajobraz,
c. Nagroda Główna w kategorii Przyroda,
d. Nagroda Główna w kategorii Wyczyn,
e. Nagroda Główna w kategorii Reportaż.

VIII. Wystawy, publikacje prac konkursowych
1. Organizator zastrzega sobie prawo do wielokrotnego umieszczania prac nadesłanych na Konkurs, z zachowaniem praw autorskich, w wydawanych przez siebie materiałach promocyjnych, na stronie internetowej i w prasie, a także ich ekspozycji na wystawach.

------------------

Kolejne pytania

2)
część z tych zdjęć sprzedałem jednemu z tygodników na zasadzie licencji na wszystkich polach eksploatacji. Umowa nie precyzowała czasu trwania licencji. Wyczytałem, że w takim przypadku licencja trwa 5 lat. Przypuszczam więc, że tych zdjęć wysłac nie mogę.
Czy tak?

3)
Ludzie na zdjęciach byli informowani i wyrazili zgodę na publikację w tygodniku. Rozumiem też, że jeśli chcę dmuchać na zimne, powinienem uzyskac ich zgode wysyłając na konkurs?