PDA

Zobacz pełną wersję : Lampa do reportażu filmowego z miejsca akcji PSP do Nikona D5100



Humphrey
13-01-2014, 17:21
Witam!

Mam Nikona D5100 z obiektywem 18-108 i chcę tym zestawem kręcić reportaże z akcji Państwowej Straży Pożarnej, Ratownictwa Medycznego czy Policji... Coś w rodzaju "JRG W AKCJI", " 28 SEKUND" może tylko nie z wielkim rozmachem, w każdym razie zgodę mam i wszystko jest ugadane ;). Na razie nie będę szukał stałki żeby mieć więcej światła bo zoom w tej formie jest tu bardzo na miejscu i ma swoje uzasadnienie.

Potrzebuję oświetlenia, szczególnie wieczorami i nocą podczas akcji.
Wczoraj zrobiłem próbę tego sprzętu i wyszło, że ISO może być kosmiczne ale jak nie ma światła to nie będzie światła i tyle ;), zresztą zobaczcie:
http://www.youtube.com/watch?v=L8teE6JXPrY

Nie wiem na co się zdecydować, KOMPLETNIE! Nie znam się na oświetleniu do DSLR a szczególnie jeśli chodzi o film.

I teraz tak, na gorącej stopce Nikona mam mikrofon stereo więc planowałem, że światło umieszczę na szynie bocznej, którą przykręcę do gripa.

Jaki rodzaj światła tutaj byście proponowali?

Teraz wytyczne co trzeba wziąć pod uwagę podczas kupna:
- cena max. do 400zł choć nalegał bym mniej, np. 350zł, coś w tych granicach,
- Lekki śnieg, czy deszcz nie może zakłócać pracy lampy, żeby nie było że się zaleje czy spali, ale znowu nie przesadzajmy z wytrzymałością bo nie będę z nim po ulewie biegał ;)
- akumulator może być w osobnej torbie, lub z lampą, nie ma to znaczenia,
- światło musi być dość mocne, żeby oprócz filmowania można było się czasem też strażakom przydać, oświetlić coś itd.,
- myślę, że do godziny wytrzymałości na jednym ładowaniu jakby wytrzymała to byłoby super ;),
- Ma być jasna, bo wiadomo, że nie można zawsze bardzo blisko podejść do miejsca akcji, powiedzmy żeby miała zasięg z 3-4m, żeby można było nie przeszkadzając nakręcić akcję w dość wyraźny sposób.

Chyba tyle moich wymagań. Jeszcze moje wątpliwości: